A Magyar Vöröskereszt 2016 óta folytat kereskedelmi tevékenységet, sajátmárkás termékeivel. Célunk, hogy a befolyt összegből azokat a területeinket is finanszírozni tudjuk, amelyek kevésbé népszerűek az adományozók körében. Szervezetünk három évvel ezelőtt lépett be a piacra elsőként fej- és elemlámpák értékesítésével, ezt követte a karácsonyi időszakban a vöröskeresztes szaloncukor. A gyerekek kedvéért bővítettük a kört és megjelentek a világító kulcstartók, valamint a csíptetős olvasólámpák. 2018 augusztusában saját kávéházat nyitottunk Empathy Café & Bistro néven, amelyhez a székház garázsát alakították át. Ehhez kapcsolódóan kávédesszerttel és drazséval bővült a kínálat. A termékek kiválasztása nem véletlenszerűen történik, fontos szempontokat veszünk figyelembe, mint például, hogy magas minőségűek legyenek, profitot termeljenek, illetve valamilyen módon kapcsolódjanak a szervezetünk tevékenységéhez.

Ha ezeket a sajátmárkás termékeket vásároljuk, már pusztán a vásárlói döntésünkkel segíthetjük a Magyar Vöröskereszt munkáját, amire a csomagoláson megjelenő szlogen is utal: „látható támogatás”; „finom támogatás”, az új termékeken pedig a „gondoskodó támogatás” olvasható.

Antibakteriális hatású folyékony szappan, kéz-és bőrfertőtlenítő géllel bővül tehát a Magyar Vöröskereszt sajátmárkás portfóliója, amelyek október végétől kerülnek kereskedelmi forgalomba. A vásárlók elsőként a Reál üzletlánc forgalmazásában vásárolhatják meg a termékeket.A 330 milliliteres folyékony szappan citrus és zöldtea-barack illatban lesz elérhető, az összetevőinek köszönhetően csökkenti a kórokozók számát, valamint alaposan tisztítja és ápolja a kezünket. A fertőtlenítőgél 110 ml-es kiszerelésben, citrus illatban lesz kapható. A fertőtlenítőhatásának köszönhetően elpusztítja a gombák, a baktériumok és vírusok 99,99 %-át, ugyanakkor a bőrápoló összetevők révén nem szárítja ki a bőrt, nem fog tőle ragadni a kezünk, hanem kellemes tapintású lesz.

„Ezúttal olyan minőségi termékkel érkezünk, ami mindenki számára hasznos. Új gyártó partnerünk a Caola Zrt. segítségével, közös munka eredményeként születtek meg ezek a higiéniás termékek, amelyekkel mindenki megtapasztalhatja majd a „gondoskodó támogatás” érzését – mondta el Sajgó Beáta, a Magyar Vöröskereszt értékesítési és marketingvezetője.

„Az alkoholos kézfertőtlenítők jó szolgálatot tesznek influenzás járványok idején, utazáskor, háztartásokban, közintézményekben egyaránt. Az általunk fejlesztett termékek ráadásul bőrápolószereket is tartalmaznak, így nem szárítják a kezet. A CAOLA elkötelezetten hirdeti a kézmosás fontosságát, ezért nem volt kérdés, hogy a Magyar Vöröskereszt mellé állunk sajátmárkás kézfertőtlenítő termékük fejlesztésében és gyártásában” – egészítette ki Benkő László, a Caola Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Az indulás óta a szervezetünk sajátmárkás termékeiből több mint 7 millió forintos bevétel folyt be, amit az adományok gyorsabb célba juttatására, véradásszervezésre és katasztrófahelyzet-gyakorlatok megrendezésére fordítottuk. A termékek az ország 403 pontján érhetők el, összesen nyolc kereskedelmi, illetve három gyártó partnerrel dolgozik együtt a szervezet.