A Magyar Vöröskereszt két év után tavaly ősszel indította újra a főiskolásokat és egyetemistákat megszólító véradókampányát, mely május 15-én ért véget. Hét hónap alatt csaknem 6377-en vettek részt a kampányban és összesen 102 csapat alakult. Ahogy a kampány címe is jelezte Egy like-kal nem mentesz életet, egy véradással hármat is” így a vért adó fiatalok közvetve több mint 19.131 emberen segítettek.

A több mint 219 nap után, a tanév végén lezárult Hallgatói Véradások 2019/2020 kampány a korábbi Országos Felsőoktatási Véradóversenyek hagyományát élesztette újra és a főiskolás és egyetemista fiatalok körében népszerűsítette a véradást, valamint az egészségtudatos gondolkodást. A kampány keretében minden felsőoktatásban tanuló hallgató, aki elment vért adni, részt vehetett egy promócióban, melynek során havonta és a két szemeszter végén értékes nyereményekkel honoráltuk az önkéntes segítségét. Ezek a nyeremények egytől egyig „hallgató-barátak”, hiszen az egyetemisták életmódját figyelembe véve kerültek összeállításra. Minden véradó garantált ajándékokban részesült: egy hónap ingyenes HBO GO előfizetés, valamint az EFOTT napijegy kedvezmény járt annak, aki a véradáson kapott köszönőkártyán található kódot feltöltötte a hivatalos honlapra (www.voroskereszt.hu/hallgatoiveradasok), az egyetemi véradásokon pedig instant ételekből és gyümölcslevekből álló „túlélő-csomagot” is szerezhettek a hallgatók. Havonta sorsolásra került három darab NISSIN termékekkel tömött hátizsák, a féléves sorsolások alkalmával pedig 10 db egy évre szóló HBO GO előfizetés, 25 db POKET zsebkönyv, 1 SZIGET bérlet és 3 db SZIGET napijegy talált gazdára. Ugyan a Hallgatói Véradások második szemeszterét is érintette márciusban az új koronavírus miatt kialakult veszélyhelyzet, a promóció ez idő alatt sem állt le, és a fiatal véradóknak továbbra is volt lehetőségük egyénileg vagy csapatban gyűjteni a pontokat a végig biztonságan üzemelő véradásokon.

A kampányt lezáró május 19-i sorsoláson összesítésre kerültek azoknak az eredményei, akik csapatban, egymással összefogva adtak vért, gyűjtötték az életpontokat és indultak a megszerezhető EFOTT napijegyért. A legeredményesebb véradó csapat a Semmelweis Egyetem Hallgató Önkormányzata lett, akik így 29-en ünnepelhetnek együtt a nyár végén megrendezésre kerülő fesztiválon.

A Sziget Fesztivál Szervezőirodájának állásfoglalása a nyereményjegyek felhasználhatósága kapcsán:

“A Sziget Fesztivál szervezőirodájának munkatársai örömmel támogatták a Hallgatói Véradókampányt. A 2020 Sziget Fesztivál a magyar kormány által hozott hivatalos döntés értelmében 2020. augusztus 15-ig nem tartható meg. A nyereményjegyek nem vesznek el, hanem a 2021 Sziget Fesztiválra lesznek felhasználhatóak. A nyertes véradók a nyereményjegyeik felhasználhatóságával kapcsolatban hamarosan bővebb tájékoztatást kaphatnak, közvetlenül a Sziget munkatársaitól.”

A nyeremények mellett célunk volt, hogy a fiatalok minél nagyobb számban vegyenek részt az egyetemi campusokon szervezett véradónapokon, vagy menjenek el maguktól vért adni és így az első véradásuk egy pozitív, közösségi élmény lehessen, melynek hatására később akár rendszeres véradókká válhatnak.

A Hallgatói Véradások két főtámogatója az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. és a Diákhitel Központ Zrt. volt. Az első félévben az MVM Paks jelentős marketing támogatással is segítette a programot. Az egész országban találkozhattunk a kampányt népszerűsítő plakátokkal és citylight poszterekkel, valamint több influencer is népszerűsítette a véradás ügyét.

 

A Magyar Vöröskereszt és szakmai partnere, az Országos Vérellátó Szolgálat hangsúlyozza, hogy a járvány ideje alatt is szükség van a vérkészítményekre. A véradás azon tevékenységek közé tartozik, amely nem szüntethető be a jelenlegi pandémiás időszak alatt sem, ezért minden lépést megteszünk azért, hogy a véradók, vért kapók és a szakdolgozók is biztonságban legyenek!

Minden véradónak köszönjük az életmentő adományát!

 

.