A kezdeményezés 2009-es kezdete óta több mint 280 hektoliter tejet és 1,5 tonna kenyeret juttattunk el majdnem 9 ezer család számára, 56 településen. Az Amerika Ház Alapítvány és a Magyar Vöröskereszt közös programjához később az Auchan Magyarország és a Coca Cola Company is csatlakozott, hogy minél több rászoruló gyermeknek jusson étel.

A fővárosból induló programhoz mintegy 500 támogatott bevonásával csatlakozott Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, majd később Borsod-Abaúj-Zemplén, Csongrád-Csanád, Nógrád és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyékkel bővült a kör. Munkatársaink és önkénteseink az érintett helyszíneken rendszeresen osztottak élelmiszert nélkülöző gyermekes családok, illetve budapesti iskolák, vöröskeresztes hajléktalanellátó intézmények lakói számára az anyagi nélkülözés, a gyermekszegénység enyhítése céljából.

Oklevelek átadásával, emlékek és tapasztalatok megosztásával zárult a program

Egy ennyire komplex, tartós és napi munkát igénylő program működtetése még a Magyar Vöröskereszt számára is jelentős feladatot jelentett. Éppen ezért a Magyar Vöröskereszt Országos Igazgatósága a projektzáró rendezvényén külön oklevéllel ismerte el azokat, akik nap mint nap tettek a kezdeményezés sikeres megvalósulásáért. Az oklevelek átadását követően a résztvevők felidézték, hogy ki milyen tapasztalatokkal, élményekkel gazdagodott, mit jelentett számukra a program.

Szociális tevékenységeink és ügyfeleink szempontjából döntő jelentőségűek az olyan kiszámítható támogatások, mint amilyet a Gyermekszáj program fenntartásához kaptunk” – fogalmazott Waller-Fekete Judit, a Magyar Vöröskereszt országos szociális szakmai vezetője. – „Minden segítségre szükség van, ami az egyre nehezebb gazdasági környezetben segíti a veszélyeztetett gyermekek és családok alapvető szükségleteit. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy sokéves tapasztalatunkra építkezve hasonló programokkal továbbra is segíthessük a rászorulókat.

(Fotók: Szabó Virág)