Ezzel a szlogennel indított rendhagyó közösségi véradókampányt a Magyar Vöröskereszt pénteken. A nyári hónapokban a kánikula és a szabadságolások miatt csökken a véradói aktivitás, így ebben az időszakban nagyobb kihívást jelent a Magyar Vöröskereszt számára a véradók megszólítása.

A Magyar Vöröskereszt július 17-én egy különleges közösségi kampányt indított, hogy új véradókat toborozzon, valamint a meglévőket aktivizálja. A szervezet 150 médiamunkásnak, közszereplőnek és vállalatvezetőnek ajándékot küldött. A nők egy üveg Szekszárdi Bikavért, a férfiak egy szál vörös rózsát kaptak, rajta egy üzenettel: Adj vért, és add tovább!

A szervezet arra buzdít az újságírók és közszereplők mellett mindenkit, hogy adjanak vért és indítsák el saját véradóláncolatukat a www.veradas/veradovagyok oldalon.

A kampány keretében bárki meghívhatja három ismerősét, hogy ők is adjanak vért. Akik elfogadják a kihívást, meghívókhoz jutnak, hogy tovább vihessék a véradás hírét. Így párhuzamosan több láncolat is elindul, amelyek segítségével több ezer ember ismerkedhet meg a véradás fontosságával, és juthat hozzá a másokon való önzetlen segítségnyújtás élményéhez. A szervezet arra kéri a véradókat, írják meg tapasztalataikat és a posztoljanak egy képet véradásukról saját Instagram és/vagy Facebook oldalukon a #veradovagyok hastaget használva ezzel is bátorítva ismerőseiket, és népszerűsítve a nemes ügyet.

A Vöröskeresztnek országosan 1800 véradót kell toboroznia naponta ahhoz, hogy a szükséges vérmennyiség rendelkezésre álljon.

A véradásokat szervező humanitárius szervezet ezért, a nyári időszakban szinte minden nagyobb fesztiválra, városi, falusi rendezvényre kilátogat, sőt a vízpartok közelében is szervez véradást azoknak, akik a pihenés és szórakozás mellett szakítanak időt a segítségnyújtásra is.

A rendhagyó kampányt támogatók bevonásával valósítja meg a Magyar Vöröskereszt. A viragneked.hu 75 vörös rózsát, 14 szekszárdi borászat (Bodri Pincészet, Bősz Adrián, Eszterbauer Borház, Ferger-Módos Borászat, Fritz Pincészet, Heimann Családi Birtok, Márkvárt János, Mészáros Borház, Merfelsz Pince, Németh János Pincészet, Schieber Pincészet, Sebestyén Pince, Takler Pince, Vesztergombi Pincészet, Vida Családi Borbirtok) pedig több mint 80 palack Szekszárdi Bikavért ajánlott fel a figyelemfelhívó akcióhoz. A Szekszárdi Borászok Céhének több tagja egyébként nem csak Bikavérét, de vérét is adja a jó ügyért és pénteken vért ad Szekszárdon, ezzel elindítva saját véradóláncolatukat.

A csomagok célba juttatásában az UPS Magyarország Kft. segített a Magyar Vöröskeresztnek, míg a kísérőkártyák nyomtatását a székesfehérvári Manager Shop Kft. vállalta térítésmentesen.

Csatlakozzon Ön is véradókampányunkhoz, adjon vért és buzdítsa véradásra ismerőseit, barátait is! A Magyar Vöröskereszt által szervezett véradásokat és minden fontos információt megtalál a www.veradas.hu oldalon.