A 2010 óta futó Gyermekszáj és Budapesti Étkeztetési Program kifejezetten a gyermekéhezés ellen indult. Hazánk legnagyobb karitatív szervezete, a Magyar Vöröskereszt a kezdetektől fogva végez élelmiszerosztást, az elmúlt két évben pedig a program teljeskörű megvalósításáért is felel. Tíz család éves tej- és kenyérszükséglete kb. egymillió forintba kerül. Az Auchan e program költségeinek fedezéséhez és kiterjesztéséhez ad hosszabb távú, hathatós segítséget a budapesti kerületekben és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében.

Ezekben a régiókban a programot tavaly év végéig az Auchan központi alapítványától elnyert 8,7 millió forintból tudták fedezni. Ebből hetente kétszer tejet és kenyeret kaptak a rászoruló családok, akiket a jövedelmük alapján választottak ki az önkormányzatok segítségével. Az észak-magyarországi régióban két hatgyermekes, két ötgyermekes, hét négygyermekes, tizenhat háromgyerekes, hat kétgyermekes és két egy gyermeket nevelő család részesült a támogatásban, amely hetente 334 liter tejet és 167 darab kilós kenyeret jelentett. Az Auchan alapítványi támogatásának köszönhetően az eddigi települések mellé egy újabb falu, Hernádvécse is be tudott kapcsolódni a programba. Budapesten pedig nagycsaládosoknak osztottak ki havonta 140 tartós élelmiszercsomagot, decemberben ez a szám a karácsonyra való tekintettel 350-re emelkedett.

Az Auchan nemzetközi alapítványa a támogatás lejártát követően úgy döntött, hogy nem engedi, hogy teljesen leálljon a program, ezért további négy hónapra biztosítja a családoknak juttatott alapélelmiszerek költségét, így újra friss kenyér és tej kerülhet a borsodi családok asztalára. Sőt Hernádvécse után, ahol 41 család kap tejet és kenyeret, most Felsődobsza is bekerült a programba, ezzel 24 család élelmezési gondjain tud a Magyar Vöröskereszt enyhíteni az Auchan jóvoltából.

„A koronavírus járvány tovább nehezítette a térségben élők boldogulását”– mondja Kardos István, a Magyar Vöröskereszt főigazgatója. – A családokat érintő megélhetési gondok súlyosabbak lettek a térségben. Nagy szükség lenne a foglalkoztatottság növelésére és a szociális háló erősítésére. Utóbbinál jelentős lépésnek tartom, hogy az Auchan jóvoltából folytatódhatott a Gyermekszáj és Budapesti Étkeztetési Program, amit Felsődobszára is ki tudtunk terjeszteni. A programba kerülésnek szigorú feltételrendszere van, ami vagyon- és jövedelemkimutatáshoz kötött: a család egy főre jutó jövedelme nem haladhatja meg a 35 000 forintot. Emellett a bekerülésnél előnyt élveznek a minél több gyermeket nevelő családok. A koronavírus megjelenése előtt is egyre nagyobb igény volt a programra, de most sajnos azt tapasztaljuk, hogy a járvány miatt tömegesen szűntek meg a munkahelyek, ezért a jelenleg kiosztott mennyiség többszörösére lenne szükség.”  

Az Auchan vállalati kultúrájának egyik alappillére a szolidaritás, és kiemelt feladatunknak tartjuk a rászorulók támogatását. Éppen ezért szerettük volna, ha a gyermekéhezés elleni program tovább folytatódik. Nagyon örülünk annak, hogy a központi alapítványunknak köszönhetően ismét segíteni tudjuk a nehéz sorsú családokat” – mondta Varga-Futó Ildikó, az Auchan Magyarország kommunikációs és CSR igazgatója.