https://voroskereszt.hu/hirek/1200-emberhez-jutott-meleg-etel-a-hotelhero-jotekonysagi-akciojabol/

1200 emberhez jutott meleg étel a HotelHero jótékonysági akciójából


A HotelHero szállodák és éttermek összefogásának eredményeképpen március 21-én, vasárnap, összesen 1200 rászoruló jutott meleg ételhez. Az ország 10 különböző pontján 12 konyhában közel 30 séf dolgozott, hogy ez megvalósulhasson.

Az alapanyagot Budapesten a Heti Betevő [1] biztosította. Az országos akció vidéki helyszínein a Metro Nagykereskedelmi Kft. [2] vállalta, hogy áruházaik 100-100 adag étel elkészítéséhez szükséges alapanyaggal és csomagolóanyaggal támogatják a kezdeményezést.

Az elkészült és kiadagolt ételt (tejfölös pulykatokány tésztával és csalamádéval) Budapesten a Heti Betevő, vidéken a Magyar Vöröskereszt munkatársai és önkéntesei juttatták el azokhoz az intézményekhez és családokhoz, ahol erre a legnagyobb szükség volt.

A szervezőket, támogatókat és lelkes résztvevőket az sem állította meg, hogy a kivitelezés mikéntjét a járványügyi helyzet miatt menet közben módosítani kellett, higiéniai szempontból fokozott elővigyázatosságra volt szükség. Így előnynek számított, hogy mindenki olyan szakmában dolgozik, ahol folyamatosan alkalmazkodni kell a változásokhoz.

A szervezők nevében köszönet a résztvevőknek: Budapesten a Marriott Budapest, a Danubius Hotel Helia és a La Fiesta Party Service séfjeinek és vezetőségének. Vidéken a Four Points by Sheraton- Kecskemét, Hotel Lycium- Debrecen, Novotel Szeged, Hotel Sopron, a fehérvárcsurgói Károlyi Kastély Hotel & Restaurant, Corso Hotel Pécs, Hotel Europa Fit- Hévíz, Hotel Eger & Park és a HUNGUEST Hotel Sóstó-Nyíregyháza munkatársainak.

Az akción belül több vidéki helyszínen is regionális összefogás alakult ki: Szegeden a Novotel Szeged szállodában 4 szálloda (Art Hotel, a Colosseum Hotel Mórahalom, a Forrás Hotel  és Novotel Szeged) séfjei dolgoztak együtt. Nyíregyházán a Hunguest Hotel Sóstó és a Sóstó Gyógyfürdő Zrt. kollégái fogtak össze a jó ügy érdekében.

Hévizen 8 szálloda egy 3 héten át tartó jótékonysági főzéssorozatot szervezett az akció köré: a március 21-én elkészült 100 adag ételen kívül hetente 2 alkalommal 60-60 adag ételt készítettek el, amit a Magyar Vöröskereszt munkatársai a környék településein élő rászorulókhoz szállítottak ki. A régiós összefogásban résztvevő szállodák (Lotus Therme Hotel&Spa, Kolping Hotel Spa & Family Resort, Karos Spa, Hotel Palace, NaturMed Hotel Carbona, Danubius Hotels hévizi szállodái, Bonvital Wellness & Gastro Hotel és a Hotel Europa Fit) az alapanyagot önerőből finanszírozták.

“Büszkék vagyunk arra, hogy ismét jót tehettünk, jól és közösen. Az összefogás, mások támogatása nekünk is  erőt ad és segít a jelenlegi helyzet nehézségeinek a leküzdésében.” – mondta Anek Dóra,  a  HotelHero alapítója és főszervezője.

A közel egy éve megalakult HotelHero [3] CSR csoport célja a turizmus és vendéglátás területén működő vállalkozások és magánszemélyek jótékonysági munkájának bemutatása annak érdekében, hogy felhívja a figyelmet a társadalmi felelősségvállalás fontosságára és arra, hogy akár egy kicsinek tűnő segítség másnak sokat jelenthet. A HotelHero másik, egyben legfontosabb célkitűzése, hogy szorosan együttműködve az MSZÉSZ (Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége [4]) CSR szekciójával a szakma képviselőinek segítő szándékát összefogja: országos akcióik célja, hogy közösen egy globális problémán segítsenek úgy, hogy közben a saját környezetükben élőket támogatják.