http://voroskereszt.hu/hirek/kozel-ketszazezer-embernek-hoztak-el-a-feltoltodest-a-veradok/

Közel kétszázezer embernek hozták el a feltöltődést a véradók


Sikerrel zárult a Magyar Vöröskereszt és az Országos Vérellátó Szolgálat Nyári feltöltődés? Tölts fel másokat is! Adj vért!” kampánya. Július 3. és augusztus 31. között közel 62 ezren adtak vért, az első véradók száma pedig meghaladta az ötezer főt.

Nyári feltöltődés? Tölts fel másokat is! Adj vért! –elnevezéssel indított véradókampányt [1] a Magyar Vöröskereszt és az Országos Vérellátó Szolgálat. Az augusztus végéig tartó akció célja az volt, hogy a véradók megbecsülésével a nyaralások idején is ébren tartsák a véradói aktivitást.

Nyaranta minden évben csökken a véradások száma az év más időszakaihoz képest. Egy átlagos napon általában 1600-1800-an adnak vért, a nyári hónapokban azonban kevesebben mennek el a nagy meleg és a sokakat érintő allergiaszezon miatt, valamint főként azért, mert a véradók is a megérdemelt szabadságukat töltik.

Vérre azonban a nyári hónapokban is szükség van a műtétekhez, a baleseti sérültek ellátásához, a vérkészítményekre, transzfúzióra szoruló betegek kezeléséhez.

A kampány ideje alatt 3049 véradást szerveztünk, melyen 75030-an jelentek meg, közülük 61538-an adhattak vért, az első véradók száma pedig 5403 fő volt.

Mindenki, aki nyár végéig vért adott és regisztrálta a véradásán kapott egyedi kódot egy erre létrehozott weboldalon, a segítségnyújtás nagyszerű érzése mellett nagyszerű nyereményekre kapott esélyt.

A véradók megbecsülése és a véradás ügyének támogatása mellett olyan neves márkák köteleződtek el, mint az IBUSZ, a Hotel Bonvino Badacsony, a Laposa Birtok, a Bortársaság, a Budapest Park, a Szekszárdi Borvidék, a Bodri Pincészet, a RepTár Szolnoki Repülőmúzeum, az Oszkár Telekocsi és az MVM Atomerőmű. A támogatók közül többen új véradóhelyszínként is részt vesznek kampányban és véradást szerveznek saját dolgozóik és vásárlóik vagy vendégeik körében. A kampányhoz csatlakozott az UPS is, akik a tárgynyeremények kiszállítását vállalták.

„A UPS mindig nagyon szívesen áll jó ügyek mellé, céges kultúránk fontos része a vállalati felelősségvállalás. Ráadásul a véradás népszerűsítésében, illetve megbecsülésében való részvétel mindannyiunk közös ügye, hiszen bármikor kerülhetünk olyan helyzetbe, mikor magunknak is szükségünk lehet erre az önzetlen segítségre. Így mikor felkérést kaptunk, hogy lássuk el ennek a kampánynak a logisztikai feladatait, örömmel álltunk a szervezők rendelkezésére” – hangsúlyozta az UPS képviselője.

A nyertesek névsora elérhető a www.veradas.hu/nyar [2] oldalon. Köszönet minden segítőnek, aki a nyár folyamán vért adott.