https://voroskereszt.hu/hirek/kozel-40-ezer-diak-adott-vert-az-elmult-harom-evben/

Közel 40 ezer diák adott vért az elmúlt három évben


Ismét eredményes tanévet zárt az Országos Felsőoktatási Véradóverseny. A tanév során közel 13 ezren nyújtották karjukat véradásra. A legtöbb véradót mozgósító intézmények a Véradók Világnapján vehetnek át elismeréseket a Budapesti Corvinus Egyetemen. A Magyar Vöröskereszt a világnap alkalmából országszerte véradásokat szervez.

A Magyar Vöröskereszt, partnerségben az Országos Vérellátó Szolgálattal szeptemberben indította útjára a 8. Országos Felsőoktatási Véradóversenyt, melyre ezúttal 38 egyetem és főiskola nevezett. A diákok közel 300 véradóeseményen adhattak vért a tanév során. Az egyetemeken és főiskolákon szervezett véradásokon közel 14100 véradó jelent meg, közülük több mint 12600 nappali tagozatos hallgató volt és mintegy 3300-an első alkalommal adtak vért.

A verseny, a nappalis hallgatói létszám alapján három kategóriában zajlott (1000 fő alatti, 1000 és 10 ezer közötti és 10 ezer feletti). A véres küzdelmet kategóriánként az az intézmény nyerte, amelyik a nappalis hallgatói létszámához képest a legtöbb véradót mozgósította a tanév során. Eszerint a legaktívabb véradók a Szegedi Tudományegyetem (10 ezer fő feletti kategória győztese), a gyöngyösi Károly Róbert Főiskolán (1000 és 10 ezer fő közötti kategória győztese), és nyíregyházi Szent Atanáz Hittudományi Főiskolán (1000 fő alatti kategória győztese) vannak.

„A fiatalokat megszólító véradóprogram az elmúlt három évben lett igazán sikeres. A Magyar Vöröskereszt a fiatalok által kedvelt kommunikációs eszközöket használva szólította meg az egyetemistákat és főiskolásokat és olyan támogatókat állított a verseny mellé, akiknek a termékei és szolgáltatásai népszerűek a diákok körében” – mondta el Kardos István, a Magyar Vöröskereszt főigazgatója.

A hazai humanitárius szervezet vezetője kitért arra is, hogy az elmúlt három évben közel 40 ezer diák adott vért a véradóverseny keretében, közülük több mint 10 ezren első véradók, ami óriási eredmény.

Az Országos Felsőoktatási Véradóverseny véradás-szervezési szakmai partnere az Országos Vérellátó Szolgálat.

„A statisztikai adatok szerint az Országos Felsőoktatási Véradóversenynek köszönhetően nőtt a 18 évesen vért adók száma is, hiszen 2005-ben 6016-an, addig 2013-ban már 8464-en adtak vért nagykorúvá válásuk évében. Ezért tartjuk fontosnak, hogy szakmai partnerséget vállaljunk a rendezvény lebonyolításában, illetve 500-500 ezer forintos díjjal jutalmazzuk a három kategória első helyezett – legnagyobb véradói aktivitást mutató – intézményeit” – mondta el Dr. Jákó Kinga, az OVSZ főigazgatója.

A Media Markt idén először csatlakozott a versenyhez mint főtámogató.

„A Media Markt két okból is szívesen csatlakozott a versenyhez. Egyrészt egy olyan programot támogattunk, aminek hasznossága megkérdőjelezhetetlen, másrészt olyanokat díjaztunk, akik példát mutattak emberségből, odaadásból” – fogalmazott a Media Markt Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. Német Csongor hozzátette: az áruházlánc olyan eszközöket (nyomtatókat és projektorokat) igyekezett a 2. és 3. helyezetteknek felajánlani, amelyek ma már nélkülözhetetlenek a felsőoktatásban. Egyúttal reményét fejezte ki, hogy a Magyar Vöröskereszt és a Media Markt a jövőben is hasonlóan sikeres programokban működik majd együtt.

A Diákhitel Központ már harmadik éve szavazott bizalmat az egyetemeken és főiskolákon futó szemléletformáló programnak.

„Társaságunk számára kiemelten fontos az olyan kezdeményezések támogatása, amelyek a felelős gondolkodást erősítik a fiatalokban. Az Országos Felsőoktatási Véradóverseny is ezt a küldetést hivatott teljesíteni ráadásul pont a célcsoportunk, a felsőoktatásban hallgató fiatalok körében” – mondta el Imre Zita, a Diákhitel Központ marketing és kommunikációs igazgatója.

Mindezeken felül további értékes nyeremények vártak a diákokra az EFOTT, a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft., a Schiller Autócsalád és az ausztriai Sissi Park jóvoltából. Az EFOTT 5X2 db napi jegyet, a Sissi Park egy ausztriai luxusüdülést, a Schiller Autócsalád egy autót ajánlott fel, amivel a nyertesek kiutaznak, a CLB pedig utasbiztosítást biztosít számukra. A vért adó fiatalok évközben, a véradásokat követően a segítségnyújtás nagyszerű érzésén felül, hasznos termékeket is kaptak a Coca-Cola Magyarország, a Nescafé, a Balaton szelet, az Unilever, a Heineken és a Pizza Forténak köszönhetően.

A 8. Országos Felsőoktatási Véradóverseny kampánya ezúttal a véradás fontossága mellett, a példaképekre és az egészséges életmódra fókuszált. A verseny két arca Jakabos Zsuzsanna, Európa- bajnok, olimpikon úszó és Rozsonits Tamás, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem hallgatója lett, aki 18 éves kora óta rendszeres véradó, már több mint húsz alkalommal adott vért.

„Sokszor mondják a sportban, hogy nem a helyezés, hanem a részvétel számít. Ez kiemelten igaz az Országos Felsőoktatási Véradóversenyre. Gratulálok minden résztvevőnek! Büszke vagyok rá, hogy én lehettem a főiskolákon és egyetemeken futó verseny arca és népszerűsíthettem a véradás ügyét” – mondta el, az éppen Barcelonában versenyző Jakabos Zsuzsanna, Európa-bajnok, olimpikon úszónő.

A verseny szeptemberben folytatódik tovább, addig is a diákoknak a nagyobb fesztiválokon és rendezvényeken nyáron is lesz lehetőségük véradásra.

Magyar Vöröskereszt

HÁTTÉR

A 8. Országos Felsőoktatási Véradóverseny helyezései

1000 fő alatti nappalis hallgatójú intézmények

1000 és 10 ezer fő közötti nappalis hallgatójú intézmények

10 ezer fő feletti nappalis hallgatójú intézmények