http://voroskereszt.hu/hirek/katasztrofahelyzetben-is-fennmarad-a-kommunikacio/

Katasztrófahelyzetben is fennmarad a kommunikáció


A katasztrófahelyzetben ideiglenes befogadóhelyre kényszerülő emberek a kritikus időszakban gyakran nem férnek hozzá vagy véglegesen elveszítik vagyontárgyaikat. A kiszolgáltatott helyzetet az elszigeteltség érzése fokozhatja. Erre ad választ a Magyar Vöröskereszt és a Telenor együttműködése révén bevezetett befogadóhelyi telekommunikációs hálózat.

A Magyar Vöröskereszt katasztrófa-válaszadási munkájának része, hogy katasztrófa esetén az otthonukat elhagyni kényszerülő károsultakat szükség esetén ideiglenes befogadó helyeken szállásolja és látja el. A Telenor jóvoltából a Vöröskereszt korlátlan kimenő hívást és folyamatos elérhetőséget biztosító telefonokat helyez el befogadóhelyein, ezzel segítik a bajba jutott emberek és távoli családtagjaik közötti kommunikációt. A szolgáltatás és a készülékek a Telenor felajánlása, így a károsultak ingyenesen, a Magyar Vöröskereszt szakembereinek koordinálásával vehetik igénybe a szolgáltatást.

A támogatást 2014 karácsonyára időzítette a Telenor, akivel a Magyar Vöröskereszt igen mozgalmas és tartalmas évet zár. A legnagyobb hazai humanitárius szervezet eszközparkja jelentősen kibővült, közel 200 eszközt állíthattak csatasorba a Telenor jóvoltából, köztük okostelefonokat, táblagépeket, laptopokat mobilinternet-routereket, hagyományos és strapabíró telefonokat is, természetesen Hipernet hozzáféréssel ellátva. Az eszközök mellett a Telenor segítségével új alkalmazásokat is bevezethetett a Vöröskereszt. A Mentőkutyák Világnapján debütált egy eltűnt-személy keresést támogató okostelefon-applikáció, amely a mentőcsapatok munkáját segíti, és lehetővé teszi, hogy a hozzájuk csatlakozó lelkes helyi magánszemélyek is szakszerű tagjaivá válhatnak a mentőalakulatnak, jelentősen növelve a szakértő csapat hatékonyságát. Az applikáció már idén több sikeres bevetésben segítette a szakembereket. A nyári időszakban kiemelt szereppel bíró Balatoni Elsősegélynyújtó Szolgálat (BESZ) a Telenor által biztosított mobileszközökkel, Hipernettel és egy okostelefonokon futtatható digitális esetnaplóval fejlesztette munkáját és tartották a kapcsolatot a szolgálatot teljesítő egységek között. A BESZ fiatal önkéntes szakemberei 3581 strandoló sérüléseit látták el a strandszezonban. Az új applikációval rögzített adatok alapján pontos statisztikák készültek, amely a szolgálat munkájának továbbfejlesztését segíti.

A Telenor és a Magyar Vöröskereszt stratégiai együttműködése 2014-ben a Magyar Adományozói Fórum független zsűrijének értékelése alapján elnyerte „Közös értékteremtés” különdíját. A két szervezet együttműködése 2015-ben is folytatódik.